En hoe is het in...?

NL | EN
    Vijf TU/e'ers genomineerd voor BRAINS award
    25 mei 2012 - Vijf studenten van de TU Eindhoven zijn genomineerd voor de BRAINS Award. Dit is een jaarlijkse wedstrijd voor alle studenten uit Eindhoven van het ROC, Fontys, TU/e en de Design Academy. Zij konden de afgelopen maanden hun vernieuwende, creatieve en maatschappelijk relevante ideeën of producten insturen. Het publiek mag nu zijn stem uit gaan brengen voor de publieksprijs. Verschillende jury's, die onder regie staan van experts van de verschillende onderwijsinstellingen, bepalen de andere prijzen. x27_s.jpg

Jip de Kort (Technische Bedrijfskunde)
    Jip ontwikkelde de PPAPP. Gebruikers van de app kunnen hiermee makkelijk hun geparkeerde auto terugvinden. Op het moment dat je de parkeerplek van je auto verlaat, scan je een QR/code, waardoor je telefoon vervolgens precies weet op welke plek je auto staat.

Ralf Berix (Operations Managment and Logistics)
    Ralf maakte een nieuw verbrandingsproces bij een zuiger-verbrandingsmotor. Het verbrandingsproces vindt hier in twee slagen plaats, het is een nieuwe technische invulling van de tweeslagmotor. De verbrandingslucht wordt buiten het verbrandingsproces toegediend, waardoor het verbrandingsproces in twee slagen plaats kan vinden.

Paul Helgers (Technische Natuurkunde)
    Met het C-shirt kan 24 uur per dag de gezondheid van ouderen in de gaten worden gehouden. Het shirt ziet eruit als een normaal ondershirt met daarin medische meetelektronica geweven. Er zit een thermometer in, een druksensor om de ademhaling te bewaken en elektrodes die de hartslag monitoren. Ook kan het shirt bloeddruk, spierspanningen en acceleratie meten.

Rianne Dekker (Bouwkunde)
    Rianne heeft zich beziggehouden met het inpassen van windenergie in de bebouwde omgeving. Ze heeft hierbij windenergiesystemen ontwikkeld die op de dakconstructie van bestaande gebouwen geplaatst kunnen worden, maar ook op nieuwe hoogbouw. Ze heeft Vertigo op de campus van de TU/e als case-study genomen.

Miao Yu (Mechanical Engineering)
    Miao's uitgangspunt was het ontwikkelen van barcodes voor verschillende gebouwen en plekken in Eindhoven. Toeristen kunnen deze codes scannen en op die manier meer informatie krijgen over die bepaalde plek of dat gebouw. Hij heeft gebruik gemaakt van QR-codes.

Iedereen kan via de website van BRAINS Award zijn stem uitbrengen op de drie beste ontwerpen. De beste drie inzendingen worden beloond met een prijs van vijfduizend euro. De winnaars worden bekend gemaakt op 7 juni, tijdens de eerste Dutch Technology Week. (HR)

summary