En hoe is het in...?

NL | EN
    Beste studentensporters van 2011 geëerd in het Gaslab
    16 mei 2012 - Wie zijn de beste Eindhovense studentensportman, studentensportvrouw en het beste studentensportteam van 2011? Vanavond, woensdag 16 mei, wordt tijdens het ESSF Studenten Sportgala in het Gaslab bekendgemaakt welke drie van de in totaal tien genomineerden met de eer mogen strijken. x5_s.jpg

De genomineerden in de categorie Beste Studentensportvrouw zijn Ruth van der Meijden (duatlon), Lisa Scheenaard (roeien), Maike op het Veld (zwemmen) en Rinka van Dommelen (paardrijden). Bij de mannen zijn Sander Schutjes (atletiek), Rik op het Veld (zwemmen) en Sietse Jak (badminton) kandidaat.
    Genomineerd voor de titel Studentensportteam van het jaar zijn de Middengroep Licht (roeien), de Heren estafetteploeg (zwemmen) en het eerste team van de Icehawks (ijshockey).

Sportkaarthouders konden de afgelopen weken stemmen via de website van de Eindhovense Studenten Sport Federatie (ESSF). Daarnaast spraken ook de besturen van de studentensportverenigingen hun voorkeuren uit en is er een vakjury waarvan de leden ieder hun favorieten kiezen. Laatstgenoemde stemmen wegen overigens iets zwaarder dan de andere, vertelt Steven Rademakers, secretaris van de ESSF.
    Volgens hem gaan alle stemmen doorgaans overigens wel “in dezelfde richting, dit jaar in elk geval wel”. In twee categorieën is de uitslag van dit jaar volgens hem heel duidelijk, “maar in één categorie is het spannend”.

Het studentensportgala is georganiseerd door de ESSF in samenwerking met het bureau Studium Generale van de TU/e. Het gala, in het Gaslab op het universiteitsterrein, wordt om 20.00 uur geopend. Voorafgaand aan de prijsuitreiking houdt de Maastrichtse hoogleraar Luc van Loon een lezing over sportvoeding. De toegang is gratis, reserveren is niet nodig. (MvdV)

Best students athletes 2011 honored in Gaslab
    Who are the best male student athlete, female student athlete, and student sports team in Eindhoven of 2011? Tonight, Wednesday May 16, the three winners of a total of ten nominees will be revealed during the ESSF Student Sports Gala in Gaslab.