En hoe is het in...?

NL | EN
    Team Studentensportcentrum fietst eigen Alpe d’HuZes
    6 juni 2012 - Voor het officiële Alpe d’HuZes werden ze uitgeloot, maar het weerhoudt TU/e-team SSC er niet van tóch naar Frankrijk te gaan. Vrijdag 8 juni beklimmen zes renners, op eigen initiatief, toch de beroemde berg Alpe d’Huez. De beklimming volgt op maanden van allerlei acties binnen en rond het Studentensportcentrum (SSC) van de TU/e, waarmee tot dusver ruim achttienduizend euro werd opgehaald. x30_s.jpg

‘Opgeven is geen optie’ is het motto van Alpe d’HuZes, een actie (gestart in 2006) waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld inzamelen als bijdrage in de strijd tegen kanker. Vandaag, woensdag 6 juni, en morgen doen ruim achtduizend mensen mee; een recordaantal waarvoor het wielerevenement werd uitgebreid van een naar twee dagen.
    Het team van het Studentensportcentrum, dat zich naar eigen zeggen al vroeg inschreef voor de Alpe d’HuZes, had echter pech en werd voor beide dagen uitgeloot. Maar het zestal reist vanochtend, woensdag 6 juni, tóch af naar Frankrijk, om vrijdag op eigen initiatief op de pedalen te stappen.

Het Eindhovense Studentensportcentrum staat al maandenlang in het teken van de strijd tegen kanker. SSC-medewerker Dennis Schonenburg overleed in oktober 2011 aan kanker en ook twee sportdocenten, ijshockeytrainer Roger Provencer en bokstrainer Jo Kantelberg, zagen zich afgelopen jaar geconfronteerd met de ziekte.
    Ter nagedachtenis aan Schonenburg en om geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker, werden diverse evenementen en ludieke acties opgezet. Zo werden een boksgala, een zwemfestijn voor kinderen en een spinningmarathon gehouden, organiseerde voetbalvereniging Pusphaira een frietdag, hield atletiekvereniging Asterix een goederen- en dienstenveiling, kookte tennisvereniging Fellenoord een -deels gesponsorde- maaltijd voor haar leden en gaven verenigingsleden massages voor het goede doel tijdens evenementen. Ook werd geld ingezameld via collectebussen in het sportcentrum.
    Volgens de laatste tussenstand op woensdagochtend 6 juni werd met alle acties in totaal 18.511,02 euro opgehaald. Dit bedrag wordt vrijdag overhandigd aan de organisatie van Alpe d’HuZes.

Het fietsende TU/e-team bestaat uit sportcentrumdirecteur Wim Koch, bedrijfsleider Peter Geurts, Joyce Schonenburg (dochter van de overleden SSC-medewerker), Monique Robben, Bas Keijer en Erik van der Hooft. Ze zijn vanochtend, woensdag 6 juni, vertrokken.
    Meer over Team SSC en hun belevenissen in Frankrijk is te lezen op Facebook. (MvdV)

Team Student Sports Center to do own Alpe d'HuZes
    They weren't selected for the official Alpe d'HuZes, but that doesn't stop TU/e team SSC from traveling to France anyway. On Friday, June 8, six cyclists will be climbing the well-known Alpe d'Huez anyway. The climb follows months of all kinds of charity events at and around TU/e's Student Sports Center (SSC), which have yielded over eighteen thousand euro so far.