En hoe is het in...?

NL | EN
    UniPartners gebruikt Glazen Huis als blikvanger
    6 juni 2012 - UniPartners bestaat vijfentwintig jaar en dat zal de wereld weten tijdens de Dutch Technology Week. Met een Glazen Huis, twee verdiepingen hoog, wordt op de campus van de TU/e aandacht gevraagd voor het werk van het non-profit academisch adviesbureau dat gerund wordt door studenten. x34_s.jpg
    Het Glazen Huis van UniPartners, ingeklemd tussen het Hoofdgebouw en het Auditorium.

Vooraf waren enkele grote bedrijven benaderd zoals Vanderlande Industries, machinebouwer AAE, Stork en Philips. Zij lieten zich niet onbetuigd en leverden enkele probleemstellingen aan. Vervolgens zette UniPartners in totaal zo'n dertig studenten van diverse faculteiten aan het werk in het Glazen Huis. Telkens ingedeeld naar expertise, werken ze samen in kleine groepen van vijf tot zes mensen.

"We hebben een aantal vertrouwde gezichten, maar het grootste deel van de deelnemende studenten deze week zijn nieuwkomers", zegt Han van der Aa. Volgens de projectmanager van UniPartners worden deze week (van maandag 4 juni tot en met donderdag 7 juni) dagelijks een of twee projecten opgepakt. Aan het einde van iedere werkdag worden de oplossingen die de studenten bedenken, gepresenteerd aan de opdrachtgever.

Martijn Voogd, eveneens projectmanager bij UniPartners,is redelijk tevreden over de belangstelling. "Het Glazen Huis staat strategisch opgesteld tussen het Auditorium en het Hoofdgebouw. We trekken voldoende aandacht, zeker tijdens de middagpauze als studenten en medewerkers een eindje gaan wandelen. Net was er nog een docent van Fontys die hier zomaar even binnenwaaide om te vragen wat we aan het doen zijn."

UniPartners bestaat sinds 1987 en kenmerkt zich door de wetenschappelijk expertise op een breed terrein. Studenten met de juiste achtergrond en instelling kunnen zich bij het adviesbureau in de praktijk bewijzen en ervaring opdoen. (FvO)

UniPartners use Glass House as eye catcher

UniPartners is celebrating their 25th anniversary and they’re not afraid to show it. During the Dutch Technology Week they have a two-story Glass House set up on TU/e campus to call attention to the work of the non-profit academic consultancy run by students.