En hoe is het in...?

NL | EN
    Bundeling van krachten voor 'Eindhoven de slimste'
    7 juni 2012 - Zes grote Eindhovense kennis- en onderwijsinstellingen, waaronder de TU/e, hebben woensdagavond 6 juni met wethouder Mary-Ann Schreurs (Innovatie, Cultuur en Openbare Ruimte) hun handtekening onder het Convenant Lokaal Innovatieprogramma 2012-2014. De overeenkomst is bedoeld om Eindhoven te ontwikkelen als de stad waar de wereld van morgen wordt bedacht en ontworpen.

Het akkoord regelt de samenwerking tussen de Gemeente Eindhoven, de Technische Universiteit Eindhoven, Fontys Hogescholen, Design Academy Eindhoven, ROC Eindhoven, SintLukas en Business School Notenboom. Het is een vervolg op eerdere overeenkomsten tussen de gemeente en de Eindhovense kennisinstellingen.

Met het nieuwe programma hopen de partijen de innovatiekracht van de Brainport regio Eindhoven te versterken. Wat ertoe moet leiden dat de inwoners gaan profiteren van nieuwe toepassingen op het gebied van zorg en gezondheid, educatie, burgerparticipatie, duurzaamheid en sport. De gemeente betaalt vijftig procent van de projectkosten.

De ontwikkelde diensten en producten worden de komende jaren in een real life setting ontwikkeld en getest. In de hoop om de studenten bij de stad te betrekken en tegelijkertijd een verschil te maken in het leven van de Eindhovense burgers. (FvO)

Combined forces for ‘Eindhoven the smartest’
    Six major Eindhoven knowledge and educational institutions, including TU/e, and Mary-Ann Schreurs have signed the Covenant Local Innovation Program 2012-2014 last Wednesday night.
    The agreement is meant to develop Eindhoven into the city where the world of tomorrow is invented and designed. In the years to come, new services and products in the field of healthcare, education, citizen participation, sustainability and sports will be developed and tested in a real-life setting, in the hopes students will become more involved with their city, and making a difference in the lives of Eindhoven citizens at the same time.