En hoe is het in...?

NL | EN
    Modern Warfare spelen op de IJsbaan
    7 juni 2012 - Wie is de beste Modern Warfare- , Fifa- of Starcraftgamer van Nederland? Dit weekend vechten minstens 140 deelnemers dat uit in het IJssportcentrum van Eindhoven waar het NK gaming plaatsvindt. Tegelijkertijd geeft het gebouw onderdak aan E-sporten en het symposium ‘Make them move!’ dat is opgezet door TU/e’s faculteit Industial Design en de Fontys ICT opleiding. x37_s.jpg

De halve finales op vrijdag 8 juni en de finales een dag later zijn voor publiek te bekijken op grote schermen waarbij de games van de topspelers van commentaar worden voorzien. De deelnemers zitten ieder apart aan een scherm gekluisterd.

“Er is ook een andere kant van E-games”, zegt dr. Janienke Sturm, verbonden aan zowel TU/e als Fontys. “Je kan ze gebruiken om mensen iets te leren of om ze aan het bewegen te krijgen.” In het IJssportcentrum staan meerdere infostands, zijn spellen om uit te proberen en op zaterdag zal prof.dr. Ben Schouten tweemaal een publiekslezing verzorgen. Hij spreekt over de ontwikkeling van games, hoe ze worden gemaakt en waar ze nog meer voor in te zetten zijn.

Sturm: “Een van de activiteiten op vrijdag is het symposium Make them move! Twee gemengde TU/e-Fontysstudentengroepen presenteren daarbij hun onderzoeksresultaten. Het project Playfit zet gaming in om vmbo-scholieren aan het bewegen te krijgen en het project SIXPAC gebruikt social media om een breder publiek in gang te krijgen. Het symposium is met name interessant voor sporters, docenten en medewerkers in de gezondheidszorg. Deelname is gratis. Meer informatie en mogelijkheid om te registreren vind je hier. (NS)

Modern Warfare on skating rink Who’s the best Modern Warfare, Fifa or Starcraft gamer of the Netherlands? This weekend, at least 140 gamers will compete for that title at the Dutch Gaming Championships at the Ice Sports center Eindhoven. The building is simultaneously hosting an E-sports event as well as the symposium ‘Make them move!’, which has been set up by TU/e’s Department of Industrial Design and Fontys’ ICT program.