En hoe is het in...?

NL | EN
    Studente Bouwkunde Cobouw-talent 2012
    28 juni 2012 - Ingeborg van den Ban die 5 juli afstudeert (master uitvoeringstechniek) aan de faculteit Bouwkunde, is woensdagmiddag 27 juni uitgeroepen tot Cobouw-talent van het jaar. De blogs die ze schreef over haar afstudeerproject, werden in vergelijking met de drie andere titelkandidaten, verreweg het meest gelezen. Als prijs kreeg ze een tablet en komende zaterdag verschijnt een artikel over haar project in vakblad Cobouw. x1_s.jpg
    Ingeborg van den Ban l Foto: Sjef Prins

Van den Ban liep stage bij Hurks Bouw Zuid. Ze deed een afstudeeronderzoek naar het leggen van kanaalplaat- en breedplaatvloeren, waarbij geen gebruik gemaakt wordt van een persoonlijke veiligheidsgordel. In het kader hiervan was ze tien maanden lang betrokken bij de nieuwbouw van het Sint Antonius Ziekenhuis Leidsche Rijn te Utrecht.

Daarover schreef ze vanaf maart een aantal blogs die door een jury van Cobouw zijn beoordeeld. Als eerste werd gekeken naar de kwaliteit en kwantiteit, maar ook het aantal keer dat de blogs werden bekeken, telde mee. Bovendien was het belangrijk dat de kandidaat zichzelf en het stagebedrijf zo goed mogelijk had gepromoot.

Van den Ban: “Om een groter publiek te bereiken vond ik dat mijn blogs zelf ook een groter bereik moesten hebben qua onderwerp. Dus heb ik niet alleen over mijn afstudeeronderwerp geschreven, maar heb ik diverse bouwgerelateerde onderwerpen aangesneden. Daar kreeg ik veel reacties op.”

Om meer ruchtbaarheid te geven aan haar blogs, prees ze haar artikelen aan via de site LinkedIn en maakte ze digitale visitekaartjes. Ook publiceerde Van den Ban haar blogs op de website van BouwProfs waar meer dan 19.000 mensen staan ingeschreven, die elk op hun manier iets met de bouw te maken hebben. “Door hen te vragen mijn poll op de blog te beantwoorden, klikten ze door en kreeg ik extra aandacht. In totaal heb ik 4.691 directe bezoeken gehad.” (FvO)

Student of Built Environment Cobouw Talent 2012
    Ingeborg van den Ban, who will be graduating from the Department of Built Environment next week, has been named Cobouw’s Talent of the Year on Wednesday afternoon, June 27. The blogs she’d been writing in light of her graduation project were read by the most people by far, compared to the other three candidates. She won an Acer tablet, and Cobouw will be publishing an article on her project.