En hoe is het in...?

NL | EN
    Karl Dittrich verruilt NVAO voor VSNU
    4 juli 2012 - Karl Dittrich vertrekt bij kwaliteitsbewaker NVAO en wordt voorzitter van de vereniging van Nederlandse universiteiten VSNU. Hij volgt Sijbolt Noorda op, die zes jaar lang aan het roer stond. x13_s.jpg
    Karl Dittrich. Foto | NVAO

Karl Dittrich (59) neemt op 1 december de voorzittershamer van Noorda over. Hij werkte tot halverwege de jaren tachtig als wetenschapper aan de Universiteit Leiden en de Universiteit Maastricht. In 1986 werd hij lid van het Maastrichtse college van bestuur, waarvan hij in 1994 voorzitter werd.

Sinds 2005 staat hij aan het hoofd van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). Daarnaast was hij sinds juni 2008 vicevoorzitter van het Europees Consortium van Accreditatieorganisaties (ECA).

Het was al bekend dat Noorda zou vertrekken, want zijn termijn loopt af en zijn eerste termijn was al verlengd. Noorda heeft bovendien de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Het is nog niet bekend wat hij hierna gaat doen.

Ook is er nog geen opvolger voor Dittrich gevonden. De voorzitter van de NVAO is een Nederlander of Vlaming en wordt benoemd door het kabinet, na goedkeuring van de Vlaamse minister van Onderwijs. (HOP)

summary