En hoe is het in...?

NL | EN
    Ambassadeurs moeten TU/e promoten in buitenland
    5 juli 2012 - Vlak voor de zomervakantie is het ‘TU/e ambassador project team’ opgericht dat studenten, promovendi , exchange students en alumni van de TU/e oproept de TU/e onder de aandacht te brengen in het buitenland. Niemand kan de Eindhovense universiteit namelijk beter promoten dan een enthousiaste ervaringsdeskundige, is de gedachte achter deze actie. x18_s.jpg
    Dit shirt zit in het ambassadeurspakket.

Wie zich aanmeldt als TU/e-ambassador krijgt als ondersteuning een pakket uitgereikt met daarin een T-shirt, een USB-stick met instructie, een basispresentatie en digitaal voorlichtingsmateriaal. Ook krijgt hij of zij toegang tot een dropbox waar ambassadeurs up-to-date informatiemateriaal kunnen vinden.

“Het idee is ontstaan in het kader van de werving voor de Graduate School ”, zegt Rian Campen, lid van het TU/e ambassador project team. “Informatie van iemand die uit eigen ervaring zijn of haar verhaal kan vertellen, wordt serieus genomen en bovendien hebben TU/e’ers in het buitenland ook fysiek contact met de doelgroep die we willen bereiken. Een student spreekt andere studenten aan de universiteit waar hij stage loopt of onderwijs volgt, medewerkers kennen collega’s op de universiteit waar ze te gast zijn. Daarnaast kunnen internationale studenten die hier een tijd gestudeerd hebben, in hun thuisland een goede ambassadeur voor ons zijn.”

Nu, vlak voor ze in het vliegtuig stappen, krijgen exchange studenten en studenten die een ontwerpersopleiding volgen bij het SAI van het projectteam een mail met het verzoek om als ambassadeur op te treden in het buitenland. Daarnaast heeft Dienst Personeel en Organisatie in een nieuwsbrief een oproep gedaan en zijn er verzoeken uitgegaan via social media. De eerste aanmeldingen zijn inmiddels binnen.

Na de zomervakantie wil het team ambassadeurs meer activiteiten aanbieden, waaronder vrijblijvend een workshop ambassadeurschap. (NS)
    Aanmeldenkan via ambassadors@tue.nl

summary