Bezoeker openingsfeest ruïneert gebit tijdens val
10 september 2009 - Een beschonken TU/e-student is maandagnacht, na het feest aansluitend op de opening van het academisch jaar, met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht nadat hij flinke verwondingen in het gezicht had opgelopen.

Bij de fietsenkelder van het Hoofdgebouw sprong de student over een muur en kwam vervolgens twee meter lager neer, vol op zijn gezicht. De jongeman was op de vlucht voor TU/e-beveiligers die hem even daarvoor hadden betrapt op het stelen van een houten bank van cateraar Albron. De student bleek amper aanspreekbaar en werd per ambulance afgevoerd. Hij hield enkele kapotte tanden en een hechting over aan zijn actie. Daags erop heeft hij zich bij de organisatie van de opening van het academisch jaar verontschuldigd voor zijn daad.

De student was niet de enige die maandagavond onder invloed van drank gewond geraakte. Een andere bezoeker, net afgestudeerd aan de TU/e, haalde de rechterkant van zijn gezicht open tijdens het pogodansen. De beveiliging liet hem door een taxi naar het ziekenhuis brengen. Er waren gedurende de avond meerdere opstootjes, vertelt Hay Becks van de BedrijfsHulpVerlening. “Het was gezellig, maar duidelijk wat hectischer dan andere jaren. We hebben meer moeten optreden.”

Grenzen
Becks haast zich te zeggen dat dergelijke feestelijke bijeenkomsten nu eenmaal altijd ‘studentikoos gedrag’ met zich meebrengen, maar dat er wel grenzen zijn. Over twee weken wordt het feest geëvalueerd en moeten volgens Becks “wel wat puntjes worden bijgesteld”. Hij doelt onder andere op het drankenassortiment op het feest. Volgens de teamleider gingen er vroeg op de avond onder meer al de nodige grote kelken Westmalle doorheen, veelal op een lege maag. (MvdV)/.