Cursor in een nieuwe jas en nieuwe bak
    9 september 2010 - Cursor was na tien jaar toe aan een nieuwe jas. Dat heeft geresulteerd in een compleet nieuwe lay-out, waarbij ook wat wijzigingen in de bladformule zijn aangebracht.

Niet te missen is het feit dat de voor­pagina van Cursor voortaan een grote foto of illustratie bevat. De human interest-pagina van het binnenwerk is verhuisd naar de achterpagina. Cursor opent nu met vier pagina’s nieuws. De redactie zal op pagina 2 naast het colofon elke week een kort redactioneel commentaar leveren op iets wat die week in de krant staat, of een kijkje geven in de keuken van Cursor.

Bijna alle artikelen worden in het vervolg voorzien van een korte Engelstalige samenvatting om ook onze buitenlandse studenten en medewerkers meer inzicht te geven in het nieuws van die week.

Pagina 7 is ingeruimd voor opinie met daarop een nieuwe rubriek: ‘It all starts with U’, waarin TU/e’ers vertellen wat zij van hun universiteit vinden en wat hun bijdrage is. Maar ook voor ingezonden mededelingen blijft plaats. Maak jouw mening duidelijk aan de rest van de gemeenschap, zodat Cursor een volwaardige functie als discussieplatform heeft.

Ook online is het jasje van Cursor wat aangepast. Daarnaast biedt Cursor op het web een nieuwe service voor de TU/e-gemeenschap: Prikbord. Deze gratis vraag- en aanbodrubriek moet de Marktplaats voor de universiteit worden. Of het gaat om een kamer zoeken of aanbieden, het verkopen van een koelkast, of het aanbieden van bijles; het kan op Prikbord. Je kunt je oproep mailen naar prikbord@tue.nl. Een bericht mag maximaal honderd woorden lang zijn en er kan een foto worden toegevoegd. Prikbord is te vinden op www.tue.nl/cursor.

Om Cursor zichtbaarder en aantrekkelijker te presenteren, zijn nieuwe, knalrode bakken aangeschaft, waarin het blad met ingang van deze week niet meer te missen is op de campus. Naast de meest recente editie is daar ook nog de editie van de week daarvoor in te vinden, mocht je die gemist hebben. (HK)

De redactie is zeer benieuwd naar op- en aanmerkingen over al deze veranderingen. Je kunt ze sturen naar: cursor@tue.nl.

Cursor had a makeover. An important new feature are the English summaries below (almost) every article. Cursor wants to meet the community’s demand for more English news items. The English Page remains.
    Cursor also developed a new online feature: Prikbord (bulletin board). At this free, public marketplace, you can look for accommodation or put up items for sale. E-mail your ads (no more than one hundred words, picture optional) to prikbord@tue.nl. Prikbord can be found at www.tue.nl/cursor.