TU/e krijgt werkplaats voor fietsreparatie
    9 september 2010 - Medewerkers en studenten kunnen vanaf deze week op de TU/e-campus terecht om hun fietsen te laten repareren. Fietsenmaker Richard van der Vleut heeft zich op de campus gevestigd met zijn zaak ‘De Groene Fietser’. De werk­plaats ligt bij gebouw G aan Het Eeuwsel (voor de Dommelbrug bij de sporthal de afslag naar kinderdagverblijf De TUimelaar nemen). De fietsenzaak is geopend van 7.30 tot 18.00 uur.

Het idee achter De Groene Fietser is dat reparaties en servicebeurten van alle merken worden uitgevoerd, terwijl de TU/e-klant studeert of werkt. Wie tussendoor vervoer nodig heeft, krijgt een leenfiets mee. Verder biedt de nieuwe fietsenzaak goedkope, opgeknapte tweewielers aan die voor maximaal 99 euro van de hand gaan. Hoewel er geen nieuwe fietsen op voorraad staan, zijn ze wel op bestelling te leveren. De officiële opening zal plaatsvinden op 30 september. (FvO)

Lees meer op de Richard van der Vleut | “Ik zie alleen maar oplossingen”.

Starting this week, TU/e staff and students can get their bikes fixed on-campus. Bicycle repairman Richard van der Vleut set up shop on campus with ‘De Groene Fietser’ (The Green Cyclist). His workshop is located near the G building at Het Eeuwsel (turn to daycare center De TUimelaar just before reaching the Dommel bridge at the gymnasium). Opening hours are 7.30AM-6PM.