Figuranten gezocht voor rampenoefening legerbasis
    9 september 2010 - De TU/e zoekt nog vrijwilligers voor de grootschalige rampenoefening met de codenaam ‘WAKE UP’, die op vrijdag 24 september wordt gehouden. Voor een ontruimingsoefening zijn duizend figuranten nodig, voor de daaropvolgende evacuatie naar de legerkazerne bij Budel is de organisatie nog op zoek naar de helft van de benodigde vierhonderd vrijwilligers. Zij zullen de nacht doorbrengen op de legerbasis.

De rampenoefening wordt door de TU/e samen met de gemeente Eindhoven en de Koninklijke Landmacht georganiseerd. Deelnemers die zich opgeven voor de evacuatie met overnachting worden ter plekke voorzien van voedsel, slaapplekken en entertainment. Zaterdagochtend worden de evacués voor negen uur weer afgeleverd op de campus. Onder de deelnemers worden drie straten Staatsloten verloot.

Alle vrijwilligers dienen vrijdagmiddag om 15.00 uur aanwezig te zijn. Na ontruiming worden ze in het Studentsportcentrum ondergebracht en geregistreerd. Degenen die niet meegaan naar Budel (zo’n 25 kilometer van de TU/e-campus), mogen het Studentensportcentrum vóór 19.00 uur verlaten. (TJ)
    Vrijwilligers kunnen zich opgeven via www.tue.nl/wakeup

TU/e is still looking for extras for the large-scale disaster exercise bearing code name ‘WAKE UP’ that will be held on Friday 24 September. One thousand volunteers are needed for an evacuation exercise, but the organization is still looking for two hundred volunteers of the four hundred that are needed for the subsequent evacuation to the Budel army base. The latter will spend the night at the base. Sign up at www.tue.nl/wakeup.