En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/e op tweede plek Keuzegids Universiteiten
    2 december 2011 - De TU/e heeft in de vandaag verschenen Keuzegids Universiteiten 2012 de op één na hoogste totaalscore van alle Nederlandse universiteiten. Wageningen staat bovenaan de lijst. Voor het achtste jaar op rij komt de TU/e als beste technische universiteit uit de bus. Vijf Eindhovense bachelors krijgen het predicaat ‘beste in hun categorie’. x4_s.jpg

De TU/e-opleidingen Technische innovatiewetenschappen, Biomedische Technologie, Technische Bedrijfskunde, Scheikundige Technologie en Technische Wiskunde staan allemaal op het hoogste schavot in hun eigen categorie. De Eindhovense bachelors Werktuigbouwkunde en Technische Informatica zijn allebei tweede in hun klasse.

“De TU Eindhoven doet het uitstekend – en niet alleen in de pure techniek”, meldt de gids. De gidsredactie van het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) beoordeelt opleidingen op allerlei punten. Ze gebruikt daarvoor vooral de studentenoordelen in de Nationale Student Enquête over onder meer het studieprogramma, de docenten en de faciliteiten van een opleiding. Ook de uitval in het eerste jaar weegt mee en de snelheid waarmee studenten hun bachelordiploma halen. Verder telt het oordeel van de deskundigen die de opleidingen keuren voor accreditatie.
    Meer informatie over de Keuzegids Universiteiten 2012 vind je op de website van het CHOI. (IJ)

TU/e in second place‘Keuzegids Universiteiten’
    In the ‘Keuzegids Universiteiten’ 2012 (university comparison magazine) that appeared today, TU/e scores a second place compared to all other Dutch universities. Wageningen tops the list. For the eighth time in a row, TU/e has been scored the best university of technology. Five Eindhoven bachelor programs received ‘best of their kind’.