Queen-gitarist ‘rector’

STRPFestival
Queen-gitarist ‘rector’ van Liverpool University
22 november 2007 - Queengitarist Brian May wordt ‘rector’ van de Liverpool John Moores University (LJMU). Hij zal vooral een ceremoniële rol spelen.
Van links naar rechts op de foto: pro-chancellor sir Malcolm Thornton, de nieuwe chancellor Brian May and vice-chancellor professor Michael Brown.
Foto: LJMU/Christian Petersen

De rockster ondersteunt al jaren het gerenommeerde Astrophysics Research Institute van de universiteit. Hij had zo’n dertig jaar geleden zijn promotie in de ijskast gezet om de muziek in te gaan en pikte onlangs de draad weer op. Hij promoveerde afgelopen juli in de sterrenkunde. May publiceerde een populair-wetenschappelijk boek over het heelal: Bang! The Complete History of the Universe. Dat deed hij samen met Chris Lintott en sir Patrick Moore. Moore is befaamd vanwege zijn excentriciteit en zijn populaire BBC-programma The Sky at night. Lintott is co-presentator. (HOP)/.