Winterse campus

Toga-traditie

Bobslee-TU/e’er wint zilver
U-raad vindt geen voorzitter binnen eigen gelederen
15 januari 2009 - Deze week start de universiteitsraad met medewerking van Euflex een procedure om een nieuwe voorzitter te vinden. Een zoektocht binnen de eigen gelederen heeft geen kandidaat opgeleverd.

Tijdens de laatste vergadering van de U-raad in 2008 werd door de vertrekkend voorzitter Laurent Nelissen nog meegedeeld dat bij aanvang van het nieuwe jaar hoogstwaarschijnlijk al een nieuwe voorzitter gepresenteerd zou worden. Dat blijkt nu niet het geval.

Volgens Fred Lammers, secretaris van de U-raad, is binnen de raad wel gekeken of daar een kandidaat voor het voorzitterschap te vinden was, maar is de vertrouwenscommissie daar uiteindelijk toch niet in geslaagd. Daarom is nu in samenwerking met Euflex een procedure opgestart om binnen de TU/e een geschikte kandidaat te vinden.

Volgens Lammers kunnen kandidaten zich natuurlijk zelf voordragen, maar bestaat ook de mogelijkheid dat mensen personen voordragen van wie zij denken dat die geschikt zijn voor het voorzitterschap. Die wijze van voordragen mag volgens Lammers ook anoniem gebeuren. De sluitingsdatum voor het indienen van een sollicitatie of voor het aandragen van namen ligt op 31 januari./.