Winterse campus

Toga-traditie

Bobslee-TU/e’er wint zilver

Alles over zonnecellen op derde Energy Day

21 januari 2009 - Zonnecellen zijn onze hoop voor een schone en veilige toekomst. Maar hoe rendabel is zonne-energie tegenwoordig? En hoe zat het nu precies met de verschillende soorten cellen? Welke technologie belooft nu het meest? Dunne of dikke lagen, plastic of silicium? Kom voor de antwoorden op dinsdag 3 februari naar De Zwarte Doos op de TU/e-campus voor de derde ‘Energy Day’ van de TU/e.

x2_s.jpg

Tijdens de derde ‘Energy Day’ van de TU/e geven zes toonaangevende sprekers uit het vakgebied hun visie op de stand van zaken. Deze dag, met als titel ‘Solar Cells’, is met name bedoeld voor masterstudenten en promovendi en is volledig Engelstalig van opzet. De externe sprekers zijn afkomstig van ECN, het Fraunhofer Instituut in Freiburg en de TU Delft. Namens de TU/e spreken prof.dr.ir. René Janssen en prof.dr.ir. Richard van de Sanden.

De energiedagen vormen een reeks van masterclasses over energie en klimaat, georganiseerd door de TU/e-groepen ‘Plasma and Materials Processing’ (faculteit Technische Natuurkunde) en ‘Technology and Sustainability Studies’ (Industrial Engineering & Innovation Sciences). Afgelopen semester werden de onderwerpen ‘Climate Development and Uncertainties’ en ‘Bio-energy and Biodiversity’ behandeld. Dag vier zal op 7 april in het teken staan van ‘Nuclear Fusion and Thermal Solar Energy’.

Bijwonen van de dag kost vijftien euro, inclusief lunch en borrel. De inschrijving sluit op 27 januari. Kijk voor meer informatie en het inschrijfformulier op www.tue.nl/energydays.