Met de actie hoopt de faculteit extra scholieren naar de open dagen op 27 en 28 maart te lokken. Volgens dr. Hanneke van Leur van het Communicatie Expertise Centrum van de TU/e, samen met Jojanneke Haaksman verantwoordelijk voor de campagne, is de actie vooral bedoeld om de naamsbekendheid te vergroten. “De inhoud komt later wel, bij de open dagen. We hebben gemerkt dat veel scholieren niet van het bestaan van onze opleiding weten, maar vaak wel geïnteresseerd zijn als ze ervan horen.”
Het gaat om een ludieke actie, uitgevoerd door een twintigtal BMT-studenten. Ze zijn gewapend met statische posters (die overal blijven plakken en eenvoudig weer te verwijderen zijn) die de scholieren op het toilet oproepen om hun handen goed te wassen (want van het BMT-virus kom je niet zomaar af). De posters roepen tevens op om je op www.bmtvirus.nl te laten testen. Als de scholier het juiste vakkenpakket heeft, wordt hij doorverwezen naar de voorlichtingssite van BMT. Ook zijn de studenten voorzien van reageerbuizen gevuld met AA-drink en van matten waarmee scholieren hun schoenen kunt laten ‘ontsmetten’.
De instroom van de opleiding BMT schommelt al jaren tussen de tachtig en honderdtwintig per jaar. Van Leur hoopt dat de campagne dat aantal iets kan opkrikken. “Op zich hebben we een mooie hoeveelheid studenten, maar we zouden graag doorgroeien naar honderdvijftig eerstejaars
|