“Virus leeft nog steeds”

Positieve geluiden uit Afrika

Bollywood in het Gaslab
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Masterplan huisvesting TU/e vijf jaar eerder klaar
18 februari 2009 - Het masterplan huisvesting van de TU/e wordt versneld uitgevoerd. In plaats van in 2020 moeten de vier grote projecten in 2015 klaar zijn. Dit is een van de maatregelen die de TU/e wil uitvoeren om bij te dragen aan de economie in crisistijd.

x4_s.jpg
De vier fases van het masterplan huisvesting van de TU/e.
1: de W-hal, 2: nieuwbouw Elektrotechniek en Natuurkunde, 3: renovatie bovenbouw Hoofdgebouw, 4: renovatie W-hoog en W-laag.

De overheid heeft alle overheidsinstanties gevraagd welke bouwplannen sneller kunnen worden uitgevoerd om de bouwwereld te stimuleren. De TU/e heeft voorgesteld om de vier grote projecten van Campus 2020 grotendeels tegelijk uit te voeren, waardoor ze al in 2015 klaar zijn.

Het gaat hierbij om de verbouwing van de W-hal, waar onder meer de faculteit Wiskunde & Informatica in wordt gehuisvest; nieuwbouw voor de faculteiten Elektrotechniek en Technische Natuurkunde op de plek waar nu N-laag staat; renovatie van de bovenbouw van het Hoofdgebouw (waarin de faculteiten Industrial Engineering & Innovation Sciences en Industrial Design plus de ondersteunende diensten worden gehuisvest) en de renovatie van W-hoog en W-laag voor Werktuigbouwkunde en Biomedische Technologie.

In de oorspronkelijke planning van het masterplan volgden de vier projecten achter elkaar, en zou het laatste project in 2020 klaar zijn. Dat bood de gelegenheid om medewerkers door te schuiven. Ontstaat hierdoor geen probleem, zeker nu er misschien tot duizend extra mensen bij komen op de campus? “Daar is altijd een mouw aan te passen”, aldus bestuurswoordvoerder Peter van Dam. “Misschien dat je dan links en rechts wat tijdelijke voorzieningen nodig hebt, maar ik denk dat het allemaal in te passen is.”

Op donderdag 5 maart wordt van 12.30 tot 13.30 uur een presentatie gegeven door Dienst Huisvesting en architect Joost Ector over de verbouwplannen voor de W-hal. Dit gebeurt in de Blauwe Zaal van het Auditorium.