Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Logistiekprijs voor afstudeerder IE&IS

22 oktober 2009 - Ir. Myrthe Koppes heeft met haar afstudeeropdracht voor de masteropleiding Operations Management and Logistics (faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences) de SLF Afstudeerprijs gewonnen. Koppes onderzocht voor IBM hoe je het best een netwerk van voorraadpunten kunt opzetten voor de toelevering, binnen vierentwintig uur, van reserveonderdelen. Daarbij hield ze rekening met de mogelijkheid dat het reserveonderdeel ook vanuit een ander voorraadpunt dan het dichtstbijzijnde kan worden aangeleverd (lateral transshipment). Dat heeft gevolgen voor het aantal, de locatie en voorraad van de opslagpunten. Volgens de jury is Koppes’ werk zeer innovatief en is zij de eerste die zo’n netwerk met ‘lateral transshipments’ heeft uitgewerkt. Deze kennis kan van belang zijn voor meerdere bedrijven die beschikken over een complex servicenetwerk.Het is de tweede keer dat tijdens het jaarlijkse congres van het Service Logistics Forum (SLF) de Afstudeerprijs van duizend euro wordt uitgereikt. Vorig jaar won ook een TU/e-studente: ir. Marjan van Stratum. (TJ)