De vijfendertig mannen en vrouwen begonnen de dag met schieten met klein kaliber en handboog en met schieten op kleiduiven. Volgens Remco Lassche, één van de organisatoren van de dag, was het de intentie om een originele gezamenlijke activiteit te hebben. Raak schieten viel nog niet mee, vertelt Lassche. “Vooral niet bij een bewegend object, zoals bij het kleiduivenschieten.”
Na een barbecue hielden de MATUE’ers een quiz met pittige vragen over het heden en verleden van de associatie. “We vroegen bijvoorbeeld wat een student een aantal jaar geleden had gewonnen bij een organisatie. Niemand wist dat zijn prijs bestond uit vijfhonderd Iglo-pakketten. Ook de vraag welk bestuurslid ooit is versierd door een recruiter, bleek moeilijk te beantwoorden.” Bij het bedenken van reclameslogans voor een 3D-tv voor senioren, kreeg de tekst ‘Krijg je toch nog AOW, koop dan een 3D-tv’ de meeste bijval. Oud-lid Ruud Martens en oprichter van Independer.nl, hield zaterdag nog een praatje.
MATUE heeft zich in de loop der tijd vooral op studenten Technische Bedrijfskunde gericht, maar daarin komt verandering. “We willen het breder trekken. Onze activiteiten, zoals de lezingen, congressen en bedrijfsbezoeken, willen we ook aan andere studenten aanbieden”, vertelt Lassche. De marketingassociatie zoekt nog studenten uit alle gelederen van de TU/e die het nieuwe bestuur komen versterken. Belangstellenden kunnen mailen naar info@matue.nl. (JvG)/. |