Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Zevende Energy Day
3 december 2009 - Veilige en schone kernenergie, kan dat? Zet windenergie nu echt zoden aan de dijk of moeten we onze blik juist richten op oceanen? Deze en meer vragen worden beantwoord op de zevende Energy Day op donderdag 10 december in De Zwarte Doos op het TU/e-terrein.

Alleen de introductie wordt verzorgd door een TU/e-coryfee, emeritus-hoogleraar Marnix van der Wiel. Het ochtendprogramma staat in het teken van energie uit kernsplijting, met sprekers afkomstig uit Delft, Aken en het ECN in Petten. Na de lunch vertelt prof.dr. Van der Kuijk (TU Delft) over de vooruitgang die wordt geboekt met windenergie. Daarna komt dr. De Rouck van de Universiteit van Gent aan het woord over het benutten van getijdenstromen en golfslag voor het opwekken van elektriciteit. De laatste spreker, dr. Gerbens-Leenes (Universiteit Twente), behandelt het effect van waterkrachtcentrales en de productie van biobrandstof op de zoetwatervoorraad in de wereld.

De Energy Days zijn voornamelijk bedoeld voor masterstudenten en promovendi. Zie www.tue.nl/energydays. (TJ)