Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Broodje Beethoven in Blauwe Zaal

3 december 2009 - De grauwe decemberluchten werden donderdagmiddag 3 december even afgeschud tijdens een lunchconcert van muziekgezelschap Ensuite. De studenten brachten in De Blauwe Zaal een uitvoering van Beethovens Symfonie no. 7, die ook bekend staat als de danssymfonie. x1_s.jpg
Het lunchconcert Broodje Beethoven van Ensuite trok een volle zaal. Foto: Bart van Overbeeke

Het levendige lunchconcert, met de ludieke titel Broodje Beethoven, stond onder leiding van dirigent Ghislain Bellefroid en trok een volle zaal. Precies wat concertmeester en violist Michael Ypma van Ensuite zich had gewenst. “We hopen met deze opvoering onze naamsbekendheid te verbeteren.”

De keuze voor de Zevende van Beethoven is niet toevallig. Ensuite, ondervereniging van studentenmuziekvereniging Quadrivium, bereidt zich voor op een groot project waarbij het thema dans centraal staat. Er is hiervoor contact gelegd met verschillende dansscholen in Eindhoven. De uitvoering wordt verwacht in maart 2010. Ypma: “We willen allerlei soorten dans begeleiden. Van ballet tot tango. We denken er zelfs aan om een stripper te benaderen.” (FvO)