Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Sportcentrum mikt op tienduizend sportkaarthouders
27 mei 2010 - Het Studentensportcentrum heeft dit collegejaar al ruim 9.850 sportkaarten verkocht. Daarmee verbreekt het sportcentrum zijn record van vorig jaar, toen het ledenbestand 9.440 namen telde. Sportcoördinator Raymond Starke sluit niet uit dat het sportcentrum deze zomer nog de mijlpaal van tienduizend sportkaarten haalt.

De stijging in de verkoop van sportkaarten is volgens Starke opmerkelijk. Voor zover hij weet, daalt het aantal kaarthouders bij de meeste andere Nederlandse studentensportcentra namelijk juist. Een concrete verklaring heeft hij niet voor de stijging in Eindhoven, wel wat voorzichtige ideeën. Zo maakt het Studentensportcentrum sinds dit jaar nadrukkelijker gebruik van social media als Facebook en Twitter en groeide de doelgroep aan de TU/e sowieso vanwege het hogere aantal nieuwe studenten. Ook sluit hij niet uit dat sommige mensen zich “misschien een beetje gek hebben laten maken door alle crisisverhalen” en daarom de luxe van hun duurdere, particuliere sportschool hebben verruild voor het Studentensportcentrum (waar een sportkaart voor een heel jaar rond de zeventig euro kost).

Starke benadrukt dat het Studentensportcentrum een non-profitinstelling is. “Het is dus niet zo dat we nu meer geld verdienen. We proberen vooral zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen en zijn daarom heel trots op dit record.” Hij zou het ledenbestand uiteindelijk zelfs graag zien uitgroeien naar elfduizend sportkaarthouders: “In dat geval zou er vooral voor de fitness en cardiofitness uitbreiding moeten komen en zouden we de groepen sportkaarthouders misschien wat efficiënter moeten stroomlijnen - bijvoorbeeld door goedkopere fitnesskaarten voor alleen de ochtenden te verkopen, om de avonden te ontlasten”. (MvdV)/.