Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e-student ‘best graduate’ van Nederland
27 mei 2010 - TU/e-student Lennart Verheijen heeft de landelijke Best Graduates-verkiezing gewonnen. Twaalf studenten, na diverse selectierondes gekozen uit vele honderden deelnemers, bonden vrijdag 21 mei in Amsterdam de eindstrijd aan. Verheijen won geen van de drie finaleopdrachten, maar scoorde overall wel de meeste punten.

Een businesscase, een groepsdiscussie en een meer filosofische opdracht -waarvoor de finalisten een deugd moesten bepleiten als dé oplossing voor een bedrijf aan de rand van de afgrond- waren de opdrachten waarmee de studenten zichzelf op 21 mei in de kijker moesten zien te spelen. Student Electrical Engineering Verheijen zat er naar eigen zeggen lekker in, niet in de laatste plaats dankzij zijn jarenlange toneelervaring bij Doppio. “Sommige mensen zijn tijdens een presentatie bijvoorbeeld heel bewust bezig met hoe ze erbij staan. Ik ben het gewend om door veel mensen bekeken te worden; daardoor kan ik me echt richten op hoe mijn verhaal overkomt.”

Medefinalist Roy Puijman, student Operations Management & Logistics aan de TU/e, is blij dat ‘concurrent’ Verheijen de winst naar Eindhoven wist te loodsen. Niet in de laatste plaats vanwege de hoge Delftse factor (zeven studenten) in de finale, zegt hij eerlijk. Zelf werd hij overall zesde; wel won hij de derde ronde, de deugdenestafette. Van DSM, dat hem eerder als finalist aanwees, krijgt hij bovendien een ticket voor de Olympische Spelen in Londen cadeau: “Een uniek evenement, waar ik anders waarschijnlijk niet zomaar terecht zou komen”.

Sollicitatie
Lennart Verheijen scoorde de hoofdprijs van tienduizend euroen een trip, aangeboden door TNO, naar het Engelse Goodwood Festival of Speed. Verder hing op dinsdagochtend na Pinksteren TNO al aan de telefoon over een reeds lopende sollicitatieprocedure waarvan de student al even niks meer had vernomen. (MvdV)/.