Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Wetenschap als kunst in Cascade
27 mei 2010 - ‘The Beauty of Crystals and Vortices’ is de toepasselijke titel van een vanaf volgende week in gebouw Cascade te bewonderen foto-expositie. Deze is gebaseerd op wetenschappelijke afbeeldingen van wervels en kristallen die door de in Cascade residerende kunstenares Halina Witek zijn bewerkt in het kader van het vijftigjarig jubileum van de faculteit Technische Natuurkunde.

Vorige zomer was in Cascade al een soortgelijke tentoonstelling van Witek te zien. De kunstenares ziet haar werk als een manier om de schoonheid van wetenschap zichtbaar te maken voor leken: “Voor de opening hebben we ook publiek van buiten de universiteit uitgenodigd. Ik hoop ook dat meer wetenschappelijk medewerkers geïnspireerd zullen raken om hun werk eens op een andere manier te tonen.”

Op woensdagmiddag 2 juni om 16.00 uur wordt de expositie geopend met een kleine performance, ‘Imagine all the Crystalls’, met danseres Ana Euson en TU/e-onderzoeker Rafal Rogowski in een hoofdrol. (TJ)/.