Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Shift040 lanceert vernieuwde site
27 mei 2010 - De Eindhovense studentensite Shift040.nl heeft op haar tweede verjaardag, woensdag 26 mei, een nieuwe, sterk uitgebreide website gepresenteerd.

De studenten die de site beheren, willen zich met de vernieuwde site nog nadrukkelijker manifesteren als het online middelpunt van het studentenleven in Eindhoven. Tom van Lochem, voorzitter van Shift040: “Studentenleven is er genoeg in Eindhoven. Er zijn een kleine honderd verenigingen, en alleen al de 39 studentensportclubs tellen zo’n drieduizend leden. Maar vaak weten ze niet van elkaar wat ze doen. Shift040 is twee jaar geleden opgericht om overzicht te bieden, zodat studenten in Eindhoven kunnen lezen wat andere studenten in 040 allemaal doen, en erbij kunnen aanhaken. En natuurlijk zodat we op de hoogte zijn van elkaars borrels en feesten.”

De verbouwde site heeft allerlei nieuwe functies, een nieuwe opmaak en een extra doelgroep: nieuwkomers en scholieren die nog een studiestad moeten kiezen. Zij worden met onder meer filmpjes aan het handje meegenomen langs alle aspecten van het studentenleven in ‘040’.

Naast het bestaande studentennieuws en het agendasysteem voor studentenactiviteiten, kunnen studenten op de nieuwe site terecht voor beoordelingen van cafés en eetgelegenheden. Ze kunnen via hun mobiele telefoon cijfers geven. “Dat kan dus gewoon als je in de kroeg staat, of aan de shoarmabalie”, legt de voorzitter uit. “Zo tippen we elkaar waar je goed en goedkoop kunt eten en uitgaan.”

Shift040 is een zelfstandige stichting met een redactie en een bestuur dat geheel bestaat uit studenten van de TU/e, Fontys en de Design Academy. De website wordt gemaakt vanuit een eigen kantoor op Strijp-S. De site is twee jaar geleden opgericht vanuit TU/e-universiteitskrant Cursor, met een redactie van studenten. De gemeente Eindhoven en de TU/e bekostigen de site. (FvO)/.