Dutch Design Week
    Interactief wandelen door het archief van de TU/e
    26 oktober 2010 - In de ICTheek-ruimte in De Hal is onlangs een interactieve beeldwand in gebruik genomen, waar het publiek beelden en achtergrondinformatie kan oproepen aan de hand van aan de TU/e gerelateerde thema’s. x8_s.jpg
    De interactieve beeldwand 'TU/e in the Picture'.

‘TU/e in the Picture’ is de naam van het project dat nu proef draait, en behalve fotobeelden en tekst is het ook mogelijk om video- en geluidsfragmenten weer te geven. De informatie kan daarbij uit verschillende databanken worden opgehaald. Momenteel zijn er een paar eerste thema’s uit het digitale beeldarchief van de TU/e op te zien. De gebruiker kan via een bedieningspaneel thematisch door de informatie lopen. Deze week zijn op de wand ook beelden en teksten uit de meest recente editie van Cursor te zien.

De interactieve beeldwand zal volgens de betrokken medewerkers van het Informatie Expertise Centrum (IEC) gaandeweg vorm krijgen doordat er functionaliteiten en thema’s aan worden toegevoegd. Op die manier zullen studenten, medewerkers en bezoekers door de geschiedenis van de TU/e kunnen ‘wandelen’. Daarnaast biedt de beeldwand aan faculteiten en diensten en bijvoorbeeld studentenverenigingen de mogelijkheid zich -tijdelijk- te presenteren en profileren, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een lustrum of wervingscampagne.

De officiële ingebruikname zal naar verwachting begin 2011 plaatsvinden, gelijktijdig met de lancering van het nieuwe digitale beeldarchief ‘TU/e in Beeld’, ontwikkeld en beheerd door het IEC. (JvG/HK)

De Hal’s ICTheek has recently implemented an interactive picture wall, which people can use to browse images and background information on TU/e themes. Currently, the picture wall is displaying images and excerpts from the latest edition of Cursor.