Blanco, geel of rood?
    Jong Talent Prijzen voor vijf propedeusetoppers TU/e
    25 november 2010 - Vijf TU/e-studenten kregen gisteren, woensdag 24 november, een Jong Talent Prijs van vijfhonderd euro uitgereikt. Met deze aanmoedigingsprijs zagen de winnaars zich beloond voor hun uitmuntende studieresultaten in het eerste studiejaar.

Wouter Hameeteman (Biomedische Technologie), Jasper van Kampen (Scheikundige Technologie), Maarten Sebregts (Technische Natuurkunde), Daniël Kuijsters (Technische Informatica) en Frits de Prenter (Werktuigbouwkunde) zijn de vijf TU/e’ers die gisteren in Haarlem, tijdens de herfstbijeenkomst van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen, in het zonnetje werden gezet. Alle (in totaal veertig) winnaars zijn volgens de jury jonge talenten in de technische en exacte vakken, die hun propedeuse met een gemiddelde van een negen wisten af te ronden. Velen werden eerder door hun eigen faculteit of universiteit ook al geëerd voor hun goede studieprestaties.

In Haarlem werden tevens drie Afstudeerprijzen van elk vijfduizend euro uitgereikt aan studenten uit Delft, Utrecht en Amsterdam. Ook de beste vrouwelijke student in de exacte vakken werd gehuldigd; de winnares van deze Kartini Prijs, goed voor een geldbedrag van 1.250 euro, is een Delftse studente. (MvdV)

Yesterday, Wednesday 24 November, five TU/e students were awarded a Young Talent Prize worth five hundred euro. The incentive prize is meant as a reward for students who scored outstanding results in their first year.