Blanco, geel of rood?
    Succes en vallende kwartjes met volksfilosoof Haring
    25 november 2010 - Presentator, programmamaker en columnist Bas Haring is één van de gasten tijdens de Trainingsdagen, van 29 november tot en met 2 december aan de TU/e. De zelfbenoemde volksfilosoof spreekt op 1 december in de Blauwe Zaal over de keuzes die studenten kunnen maken die bij hen passen én kunnen bijdragen aan hun succes.

Het sollicitatieproces en persoonlijke ontwikkeling staan centraal tijdens de jaarlijkse Trainingsdagen; een week vol lezingen, workshops en een debat. Enkele onderwerpen die tijdens diverse trainingen voorbijkomen, zijn personal branding, speed reading, netwerken en ‘making an impact’.

De meeste workshops en trainingen zijn nagenoeg volgeboekt. Wel nog te bezoeken (maar vol is vol) is de lezing van Bas Haring in de Blauwe Zaal, op woensdag 1 december vanaf 11.45 uur. Hij gaat in op de verleiding om te kiezen voor de veilige en gebaande carrièrepaden en op hoe keuzes vanuit persoon-lijke overtuiging studenten net zo goed kunnen helpen succesvol te zijn of worden. (MvdV)

Boek winnen?

Donderdag 18 november verscheen Harings nieuwe boek ‘Vallende kwartjes’. De filosoof stelde het boek samen met wetenschapsjournaliste Ionica Smeets, één van de tot voor kort bloggende ‘wiskundemeisjes’.

Het is een bloemlezing van verhalen die wetenschap in één keer helder maken, ‘pareltjes die ineens het kwartje doen vallen’, zo belooft de uitgever. Cursor mag onder studenten en medewerkers van de TU/e drie exemplaren van ‘Vallende kwartjes’ verloten. Kans maken? Stuur een mail getiteld ‘Vallende kwartjes’ naar m.j.c.v.d.ven@tue.nl en zet hierin je naam en adresgegevens (privé of aan de TU/e). De winnaars krijgen zo snel mogelijk bericht.

TV host, producer and columnist Bas Haring is one of the speakers at TU/e’s Training Days that are held from November 29 through December 2. On December 1, the self-proclaimed philosopher of the people will be talking about how students can make choices that both suit them and add to a successful career.