Blanco, geel of rood?
    Playmates op TU/e-terrein uit de kleren voor Serious Request
    25 november 2010 - Drie Playmates gaan op 21 december op het TU/e-terrein uit de kleren voor Serious Request. Playboy-fotograaf Patrick Kaas, alumnus van TU/e-faculteit Scheikundige Technologie, geeft met een collega een fotografieworkshop aan de vijftien gelukkigen die hiervoor het hoogste bedrag overhebben.

Ancilla Tilia, Carlijn Carter en Chantal Hanse zijn de drie blondines die, op een nog geheime locatie op het universiteitsterrein, zullen poseren voor de (gelegenheids)fotografen. Fetishmodel Tilia figureerde onlangs nog als sexy onderzoekster in de veelbesproken promotiefilmpjes van de Radboud Universiteit Nijmegen; Carter is onder meer assistente in het televisieprogramma ‘Echt waar?!’; Hanse is de huidige Playmate van het Jaar en momenteel te zien in de omstreden reclamecampagne van SuitSupply. Kaas werkte al veelvuldig samen met de dames en kent de drie ook buiten de set goed: “Het zijn leuke, gezellige meiden, van wie ik wist dat ze wel aan deze actie wilden meewerken”.

Eindhovenaar Kaas geeft de workshop samen met collega René de Haan, met wie hij alle grotere Playboy-shoots samen doet. De deelnemers hoeven geen fotografie-ervaring te hebben; een eigen (spiegelreflex)camera is handig, maar eventueel ook te leen.

Kaas was er snel uit dat hij de workshop op het TU/e-terrein wilde geven: “Ik ben alumnus, heb nog altijd een goede band met de universiteit en ben nog steeds actief bij Dekate Mousa, de studentenfotografievereniging”. Universiteitssecretaris ir. Harry Roumen, tevens bestuurslid van de stichting Citydynamiek, was volgens hem snel overstag voor het idee.

Belangstellenden kunnen zich binnenkort aanmelden via de veilingsite van 3FM. Kaas hoopt “natuurlijk zoveel mogelijk” geld in het laatje te brengen met zijn actie, “maar zo’n tweehonderdvijftig euro per deelnemer moet toch wel het minimum zijn”. De opbrengst van 3FM Serious Request, dat half december met zijn inmiddels bekende Glazen Huis neerstrijkt op de Eindhovense Markt, gaat dit jaar naar de ‘stille slachtoffers’ van hiv en aids. (MvdV)

Wat doe jij voor het Glazen Huis?
    Bij studenten leeft de actie Serious Request al volop. Alle acties die zij in de pijplijn hebben, staan vermeld op www.seriousreaction.nl. We zijn erg benieuwd of medewerkers ook geld gaan inzamelen en welke actie ze daarbij hebben bedacht? Dus heb jij als medewerker een actie in petto, laat het ons dan weten via cursor@tue.nl!

On December 21, three playmates will be stripping for Serious Request on TU/e campus. Playboy photographer Patrick Kaas, alumnus of TU/e’s Department of Chemical Engineering, will be doing a photography workshop for fifteen lucky ones that are willing to bid the most. All other student activities can be found at www.seriousrequest.nl. We’d love to know whether staff will be collecting for charity as well. Are you planning anything, let us know at cursor@tue.nl