Blanco, geel of rood?

Koninklijke onderscheiding voor TU/e-alumnus Körmeling

25 november 2010 - De Eindhovense architect en kunstenaar John Körmeling is donderdag 25 november op het stadhuis in Eindhoven benoemd tot officier in de Orde van Oranje-Nassau. De alumnus van de Technische Universiteit Eindhoven kreeg de Koninklijke onderscheiding uit handen van burgemeester Rob van Gijzel tijdens de terugkomdag voor deelnemers aan het Holland Paviljoen in Shanghai. x3_s.jpg
    John Körmeling op de bouwplaats van het Holland Paviljoen in Shanghai.

Burgemeester Rob Van Gijzel van Eindhoven zei dat Körmeling erin is geslaagd om Nederland internationaal meer dan uitstekend op de kaart te zetten tijdens de World Expo 2010 in China. En dat in een wereld waarin onderscheidend vermogen steeds moeilijker wordt.

In zijn toespraak prees de burgemeester Körmelings innovatieve betrokkenheid bij het in het oog springende project Holland Paviljoen. “Het is een belangrijke stap in het geleidelijk integreren van kunst en architectuur dat zijn werk zo zeer kenmerkt.”

Körmeling heeft zich, aldus Van Gijzel, als ambassadeur ingezet om verschillende bedrijven en instellingen uit de regio Eindhoven de gelegenheid te bieden zich te presenteren in China. “Al met al heeft John een creatieve en bijzonder waardevolle bijdrage geleverd om Eindhoven internationaal op de kaart te zetten.” (FvO)

On Thursday, November 25, Eindhoven architect and artist John Körmerling was awarded the title of Officer in the Order of Orange-Nassau at Eindhoven City hall. The TU/e alumnus was awarded the royal honor during a reunion of the staff of the Shanghai Holland Pavilion.