Zwoegen of de zweep
    Eerste laadpalen voor elektrisch rijden
    2 december 2010 - De eerste groene parkeerplek met een laadpaal voor elektrische auto’s is vorige week officieel in gebruikgenomen voor de ingang van W-hoog. Collegevoorzitter dr.ir. Arno Peels verrichtte de officiële start door een elektrische Lotus Elise in te pluggen.

Tegelijk met de stroompaal bij W-hoog is er een oplaadpunt geopend bij het Hoofdgebouw. Op korte termijn zullen ook bij de andere universiteitsgebouwen stroompalen komen te staan.

Ir. Alfons Bruekers, directeur bedrijfsvoering van de faculteit Werktuigbouwkunde, ziet de stroompaal als een opmaat naar een duurzamere campus. “Het is een icoon. Het maakt elektrisch rijden zichtbaar en straalt uit dat een blijvertje is. Maar veel belangrijker nog, het is een katalysator in het denkproces over de campus. De volgende stappen zijn evident: een volledig elektrisch dienstwagenpark voor de services op de campus. We hopen dat die handschoen opgepakt wordt.” (FvO)

Lees meer over elektrisch rijden op Vox Academica.

Last week saw the official opening of a green parking space with a charger for electric cars at the entrance of W-hoog. Along with the charger at W-hoog, another one was presented at the Hoofdgebouw. There will be more charging stations at other university buildings shortly.