Happy 2011 x 5
    Hoe bevalt de nieuwe cateraar?
    13 januari 2011 - Per 1 januari is de cateringservice op de TU/e door Eurest overgenomen van Albron. Cursor peilde wat reacties onder klanten en cateringpersoneel.
    De kantine in het Paviljoen. Foto | Bart van Overbeeke

Dominique Wehenkel, promovendus bij Scheikundige Technologie, zit in het Auditorium achter een bordje met bloemkool, aardappelblokjes en kip met paddenstoelensaus. “Vandaag ben ik wel tevreden. Gisteren had ik iets met gehakt, en dat was wel heel droog.” Of het beter is dan Albron? “Dat hangt van je smaak af, en ook wel een beetje van het aanbod per dag.”

Zijn collega Mindaugas Kirkus is tevreden over het eten, maar niet over het nieuwe computersysteem bij de kassa. “Het is heel erg langzaam. Gisteren stond ik tien à twaalf minuten in de rij, mijn eten werd koud.”

Verderop in het Auditorium zit Leon Groot Bruinderink, bachelorstudent Technische Wiskunde. Hij is niet erg te spreken over de nieuwe cateraar Eurest. “Ik hou niet zo van biologisch. En de soep is waterdun en veel te zout. En dat scannen, wie dat bedacht heeft? Bij Albron stonden de rijen maar tot het brood, nu staan ze tot de soep. De koffie is trouwens wel een verbetering.”

Masterstudent Bouwkunde Rob van Deurzen: “De soepen zijn inderdaad achteruit gegaan. Maar de wat specialere broodjes zijn wel prima.”

John van Laarhoven en Geert Jaap Scherpenzeel (Dienst ICT), hebben net geluncht in het Laplace-gebouw. Van Laarhoven moet even wennen aan de biologische producten. “Ik proef het verschil wel ja, ik vind het minder lekker. Maar goed, dat went ook wel.” Volgens Scherpenzeel is het assortiment iets minder uitgebreid en zijn de broodjes iets duurder. Maar beiden zijn over het algemeen wel positief. En de lange rij; daar waren ze al aan gewend, want dat was in Laplace bij Albron ook altijd zo.

In de kantine van Traverse is Eurest-medewerker Melvin Marijn druk bezig met de voorbereidingen voor de lunch. “Zo ongeveer alles is veranderd. Er zijn andere regeltjes, andere producten, een andere uitstraling. Ik vind het leuk, iedereen hier trouwens. Ook voor de gasten is het leuk dat er eens iets anders is.” Marijn ervaart zelf geen problemen rondom het nieuwe scan-systeem. “Juist met scannen gaat het eigenlijk sneller. De rij die hier staat komt vooral door de beperkte ruimte.” (SK)

Since January, Eurest has been responsible for TU/e’s catering. Cursor asked customers and catering staff about the new food provider. The food, especially the roll specials, is good according to the interviewees. Yet there are complaints on the long lines due to the new scanning system. Eurest employee Melvin Marijn guarantees the new system is supposed to speed things up eventually.