Happy 2011 x 5
    Vervangende tentamenmogelijkheden vanwege demonstratie
    18 januari 2011 - De TU/e wil studenten de mogelijkheid bieden om vrijdag 21 januari bij de demonstratie tegen de kabinetsplannen te zijn en biedt daarom vervangende tentamengelegenheden. De rector gaf in het Bestuurlijk Overleg van maandag 17 januari aan dat individuele studenten de mogelijkheid moeten krijgen om met de betrokken docent tot een alternatief te komen.

Het is nog niet bekend wanneer de vervangende tentamens zijn. Studenten die van de mogelijkheid gebruik willen maken, moeten uiterlijk 20 januari een mail sturen naar STU@tue.nl. Het alternatieve tentamen is overigens geen extra tentamenkans.

Voor vrijdag staan er veertig tentamens gepland, meldt het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU). Die zullen wel gewoon doorgaan. STU heeft 1.521 studenten gemaild over het besluit.

Vanaf het TU/e-terrein vertrekken vrijdag om 11.00 uur bussen naar Den Haag om te demonstreren tegen de bezuinigingen in het onderwijs, waaronder de langstudeerregeling. Voor meer informatie en aanmelding, kun je terecht op www.eindhoven21jan.nl.

Studenten die niet naar Den Haag gaan, kunnen nu ook op afstand ‘meedoen’. De website www.pixelprotest.org is een online platform waar mensen via een animatie virtueel kunnen meelopen in een steeds langer wordende mars.

Ook hoogleraren komen 21 januari naar Den Haag om te demonstreren tegen de kabinetsplannen. In vol ornaat zullen ze langs het Torentje van premier Rutte trekken. Aan de TU/e hebben zich inmiddels 58 hoogleraren aangemeld, onder wie twee emeriti. (JvG)

TU/e wants to give students a chance to attend Friday’s demonstration against government plans, and decided to offer an alternative exam schedule. Exact dates for the alternative exams are not yet available. Students that want to take TU/e up on their offer should send an e-mail to STU@tue.nl no later than January 20. The rescheduled exams are not meant as second chances, because the regular exams will be held as planned.