ILI glows in Gent
    Bouwkundestudenten met opgeknapte auto’s naar Dakar
    14 februari 2011 - Drie Bouwkundestudenten en één oud-TU/e-student zijn afgelopen zaterdag voor drie weken naar Dakar vertrokken. De twee teams doen met opgeknapte Nissans Patrol mee aan de Amsterdam Dakar Challenge. In totaal rijden meer dan veertig teams mee in deze race voor het goede doel. x18_s.jpg
    Roel Peelen, Rens Mulder, Tom Wijnen en Joeri Bollen. Foto | Bart van Overbeeke

Rens Mulder vertelt enthousiast: “Ik vind het een heel gaaf avontuur, waarbij we ook nog eens vrijwilligerswerk doen. Dit is een jongensdroom!” Met Roel Peelen vormt hij team Mercwaardig I. Tom Wijnen en Joeri Bollen, die vorig jaar ook al meededen, zijn Mercwaardig II.

De deelnemers moesten voor maximaal 500 euro een auto kopen en voor 250 euro opknappen. De studenten hebben de afgelopen weken flink geklust aan de Nissans die ze via speurders.nl kochten. Het geld voor de reis zamelden ze in via twee benefietconcerten. In totaal bracht dat drieduizend euro in het laatje.

Er zit overigens geen wedstrijdelement in de challenge, de ervaring en de goede doelen staan voorop. In Gambia worden de auto’s geveild en de opbrengst daarvan gaat naar Stichting Bouwen. (JvG)

Je kunt de belevenissen van de studenten volgen via www.mercwaardig.com en via www.amsterdamdakar.com.

Last Saturday, three students of Architecture, Building & Planning and one former TU/e student left for Dakar. The two teams will be gone for three weeks to participate in the Amsterdam-Dakar Challenge in refurbished Nissan Patrols. In total, over forty teams will be racing for charity. Check www.mercwaardig.nl and www.amsterdamdakar.nl.