ILI glows in Gent
    Flashmob in Auditorium
    7 februari 2011 - Eerst was er muziek en daarna dansende studenten. Even was de aandacht in het Auditorium (bijna) geheel gericht op de dansers van Footloose, die middels een ‘flashmob streetdance’ aandacht trokken voor de kennismakingsdansavond van hun studentendansvereniging, op dinsdagavond 8 februari. x7_s.jpg
    Flashmob van Footloose in het Auditorium. Foto | Bart van Overbeeke.

Vanaf de trap naar de Blauwe Zaal kwamen ze naar beneden dansen. Strak gekleed in rood/oranje en zwart. Zelfs vanuit de collegezalen kwamen mensen kijken wat er aan de hand was. “Meestal flyeren we alleen”, vertelt Anna Oosterhuis, vierdejaars Bouwkunde en lid van de PR-commissie van Footloose, “maar deze keer wilden we iets meer doen.”

Er werd besloten tot een flashmob (het tegenwoordig populaire verschijnsel waarbij een groep mensen plotseling verschijnt, iets ongebruikelijks doet, en vervolgens weer in de menigte oplost). Binnen de vereniging werd een instructiefilmpje verspreid en tijdens oefenavonden werd de gekozen streetdance gerepeteerd. Oosterhuis: “Helaas bieden we geen streetdance aan, maar het is wel relatief gemakkelijk aan te leren en spreekt ook aan. Vandaar dat we toch voor een streetdance hebben gekozen.” Na afloop van de demonstratie werden alsnog flyers uitgedeeld aan het aangenaam verraste publiek. (TJ)

Bekijk het filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=bhbcXVtIWyo

Flashmob in Auditorium

There was music first, followed by dancing students. For a brief moment, (almost) everyone in the Auditorium was focused on the Footloose dancers. With their street dance flashmob, they wanted to let people know about the introductory dance night of their student dance association on Tuesday, February 8.