En hoe is het in...?

NL | EN
    Tweeduizendste Eindhovense ontwerper in opleiding
    6 oktober 2011 - De TU/e leverde woensdag 5 oktober de tweeduizendste technologisch ontwerper af. Firat Vural (29), afgestudeerd technologisch ontwerper van de postmasteropleiding Software Technology, ontving zijn oorkonde en bloemen uit handen van rector Hans van Duijn.

x2_s.jpg
    Firat Vural en rector Hans van Duijn.
    Foto | Bart van Overbeeke

Vural - die een ontwerpproject bij Philips Lighting heeft voltooid - was één van de zestien kandidaten die op 5 oktober hun diploma ontvingen. Zij behalen hiermee de graad Professional Doctorate in Engineering (PDEng degree).

De ontwerpersopleidingen van de drie technische universiteiten zijn sinds vijf jaar gebundeld in de 3TU.School for Technological Design, Stan Ackermans Institute. Momenteel zijn er zeventien opleidingen, verspreid over de universiteiten van Eindhoven, Delft en Twente.
    In september van dit jaar zijn zes nieuwe opleidingen van start gegaan. Drie van die nieuwe opleidingen worden verzorgd door de Universiteit Twente, die daarmee sinds jaren ook weer ontwerpersopleidingen aanbiedt. Lange tijd bestonden ze alleen aan de TU/e en de TU Delft.

Aan de TU/e is nog een nieuwe opleiding in voorbereiding: Healthcare Systems Design. Op 1 januari 2012 gaat deze achttiende ontwerpersopleiding, die is ondergebracht bij de faculteit Electrical Engineering, van start. (HK)

2000th Eindhoven designer
    On Wednesday, October 5, TU/e presented their 2000th technological designer. Firat Vural (29), a technology design graduate from the post-master program Software Technology, received his certificate and flowers from Rector Hans van Duijn.