En hoe is het in...?

NL | EN
    3TU en STW tekenen valorisatieovereenkomst
    13 oktober 2011 - Om kennis nog beter beschikbaar te maken voor de markt en het bedrijfsleven, tekenden Technologiestichting STW en de drie technische universiteiten deze week een samenwerkingsovereenkomst valorisatie. Woensdag 12 oktober werd daarvoor de laatste handtekening geplaatst. x21_s.jpg

Met het sluiten van de overeenkomst zeggen de TU’s en STW een substantiële bijdrage te gaan leveren aan de ‘kennis-kunde-kassa’-doelstellingen van de topsectoren en de strategische agenda hoger onderwijs.

Samenwerking tussen STW en de drie TU’s in het verleden, waarbij vindingen uit STW-onderzoek leidden tot commerciële toepassingen in (nieuwe) ondernemingen, zouden het succes bewijzen van een gerichte en gezamenlijke inzet. De start-ups bij de drie TU's zijn hier, dankzij de valorisation grants van STW, een voorbeeld van.

Door de vernieuwde overeenkomst krijgt kennisvalorisatie binnen de universiteiten een nog stevigere plaats en wordt het nog beter mogelijk om kennis te vermarkten, aldus de deelnemende partijen. Zo zijn er onder meer duidelijke afspraken gemaakt over vindingen, octrooien en vergoedingen. (HK)

3TU and STW sign valorisation agreement

In order to make knowledge even more accessible for the market and the business community, Technology Foundation STW and the three technical universities (3TU) signed a cooperation agreement regarding valorisation. On Wednesday 12th October the last signature was placed on the agreement.