En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/e- alumna ontvangt prestigieuze prijs op gebied van akoestiek
    26 oktober 2011 - Ir. Angela van der Heide, in april dit jaar cum laude afgestudeerd aan de TU/e-faculteit Bouwkunde, heeft maandag de Robert Bradford Newman Medal ontvangen voor haar afstudeeronderzoek naar de akoestiek van orkestbakken. Ze kreeg de prestigieuze award uit handen van prof. ir. Renz van Luxemburg, voorzitter van de afstudeercommissie (zie foto). x17_s.jpg
    Alumna ir. Angela van der Heide krijgt de award van prof. ir. Renz van Luxemburg.
    De award is bedoeld als erkenning ‘for excellence in the study of acoustics and its application to architecture’. De prijs bestaat vijfentwintig jaar en is inmiddels aan zo’n tweehonderd -voornamelijk Amerikaanse- excellente studenten op dit gebied uitgereikt.

Van der Heide maakte voor haar afstudeerwerk een casestudie van de orkestbak van het Muziektheater in Amsterdam. De afstudeercommissie was onder de indruk van haar werk en droeg het voor aan de organisatie van de Robert Bradford Newman Medal. De TU/e-studente kreeg een medaille met inscriptie, een cheque van driehonderd dollar en enkele boeken uit de ASA Architectural Acoustics bibliotheek. (JvG)
    TU/e alumna received prestigious prize for acoustics
    Last Monday, ir. Angela van der Heide, who graduated with honors from TU/e’s Department of Built Environment this April, has received the Robert Bradford Newman medal for her graduation thesis on orchestra pit acoustics. She was presented the prestigious award from prof.ir. Renz van Luxemburg, chairman of the graduation committee (photo).