En hoe is het in...?

NL | EN
    Recordaantal aanmeldingen voor open dagen TU/e
    28 oktober 2011 - Voor de open dagen van de TU/e, die vandaag en morgen worden gehouden, hebben zich volgens het Communicatie Expertise Centrum een recordaantal bezoekers aangemeld. In totaal worden 1643 scholieren verwacht en 1366 ouders. Vorig jaar oktober meldden 1556 scholieren en 1106 ouders zich aan. x22_s.jpg
    In het Auditorium is het een levendige bedoening van scholieren die zich op een universitaire studie oriënteren en hun ouders. Bezoekers kunnen onder meer de auto van URE bekijken, de kunsten van Tech United zien en zich –uiteraard- van informatie laten voorzien bij de stands van de verschillende studies.

Senja Ramakers (16) en Joost Berendsen (16) zitten in 5-VWO en kennen elkaar van het Junior College in Utrecht. Ze weten dat ze een technische studie willen doen, maar waar ze gaan studeren en welke studie het precies wordt weten ze beiden nog niet. Ze hadden van tevoren gehoopt dat ze een aantal studies zouden kunnen afstrepen na het bezoek aan de open dag, maar het tegenovergestelde blijkt het geval: er zijn alleen maar mogelijkheden bij gekomen. “Veel studies zijn breed geöriënteerd en dat is zowel een voor- als nadeel. Het maakt de keuze er niet gemakkelijker op.” Volgens de twee is de studie bepalend voor de keus, niet zozeer de stad.

De 19-jarige Bart Sturm uit Hoofddorp heeft er al een jaar muziekwetenschappen op zitten, maar is op zoek naar een andere studie. Hij gunt zichzelf de tijd en gaat naar open dagen in heel Nederland om te kijken welke studies hem aanspreken. Tijdens de open dag in Eindhoven gaat zijn interesse uit naar Informatica en Technische Innovatiewetenschappen (TIW). ’s Ochtends heeft hij zich al verdiept in Informatica. “Het is breder dan ik dacht en dat spreekt me wel aan.” ’s Middags moet hij de voorlichting van TIW nog bijwonen. “Ik was vooral benieuwd wat het inhoudt en hoop daar vanmiddag achter te komen.” (JvG)

Record applications for TU/e open days
    For TU/e’s open days held today and tomorrow a record number of visitors have applied, according to the Communications Expertise Center. In total, 1643 students and 1366 parents are expected to show up. Last October saw 1556 students and 1106 parents.