En hoe is het in...?

NL | EN
    ‘Camielkaart’ niet erg populair
    21 oktober 2011 - Slechts een kwart van alle pas afgestudeerden en studiestakers ruilt zijn ov-kaart in voor een gratis voordeelurenkaart van de NS. De privacywetgeving staat gerichte reclame onder afgestudeerden in de weg.
    Camiel Eurlings introduceerde als minister van Infrastructuur en Milieu in september 2008 ‘Uitgestudeerd’: in de hoop hbo- en wo-studenten als ov-klanten te behouden konden ze bij inlevering van hun ov-kaart gratis een voordeelurenkaart en twee dagen vrij reizen krijgen.

Navraag van het digitale universiteitsblad DUB bij de NS leert dat in 2010 maar een kleine dertigduizend afgestudeerden en studiestakers gebruik maakten van het aanbod. De NS kan niet over de adressen van voormalige studenten beschikken en overweegt een algemene campagne om hun op het voordeel te wijzen.

Overigens wordt de voordeelurenkaart-oude-stijl waarschijnlijk omgezet in een ‘dal-voordeelkaart’. De korting geldt dan ook niet meer in de avondspits tussen 16.00 en 18.30 uur. (HOP)
    ‘Camiel card’ not too popular
    Only 25 percent of all new graduates and higher education dropouts swaps their public transport travel card for a free NS discount card. Privacy laws prevent advertisement aimed specifically at graduates. When he was Minister of Infrastructure and Environment, Camiel Eurlings introduced ‘Uitgestudeerd’ in 2008: Hoping to have students of universities (of applied sciences) continue to use public transport, they could opt for a free NS discount card and two days of free traveling uping handing in their public transport card.