En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/e sluit nieuwe contracten voor schoonmaak en receptie
    2 november 2011 - De TU/e heeft nieuwe contracten afgesloten voor de receptie en schoonmaak van de gebouwen op de campus. De receptie komt in handen van Eurest en GOM gaat de schoonmaak voor zijn rekening nemen. In totaal zijn ruim honderd medewerkers betrokken bij de nieuwe overeenkomsten. Dat heeft het College van Bestuur van de TU/e bekendgemaakt.

GOM gaat met ingang van januari 2012 het werk overnemen van ISS. Ongeveer negentig tot honderd medewerkers die nu al poetsen aan de TU/e gaan mee over.

Volgens Marco Konter, manager marketing & salessupport van GOM, gaat de werkwijze veranderen. “De TU/e heeft ervoor gekozen om in plaats van inspanningsgericht, voortaan resultaatgericht te laten schoonmaken. Dit betekent vooral dat het resultaat en niet onze inspanning bepalend is. Dat is overigens tegenwoordig een zeer veelvoorkomende afspraak bij een projectovereenkomst.”

Of medewerkers en studenten iets gaan merken van deze nieuwe benadering? Konter: “Als het aan ons ligt; ja. En wel in de vorm van een positieve beleving van de schoonmaak.” Het contract dat de TU/e met GOM heeft gesloten, geldt voor zeven jaar met een optie van één extra jaar. De contractomvang bedraagt circa 2,5 miljoen euro, aldus Konter.

Christ van der Aalst, senior inkoper van de TU/e, wil niets kwijt over het bedrag waarvoor Eurest de receptiediensten vanaf februari 2012 overneemt van Trigion. Wel dat de contractduur zes jaar is. “De TU/e heeft de mogelijkheid om de overeenkomst nog met twee keer met twee jaar te verlengen, waardoor de maximale looptijd uitkomt op tien jaar.”

Voor de receptie in de diverse gebouwen op de campus zijn zo’n twintig medewerkers nodig. “Of dat er in de toekomst minder of meer worden, is lastig in te schatten. Het hangt af van de keuzes die faculteiten en diensten maken voor wat betreft de inhuur van receptiediensten. Denk bijvoorbeeld aan eigen mensen versus inhuur. Uiteraard heeft het project Campus 2020 hier ook invloed op. Panden worden gesloopt, nieuwe worden gebouwd”, zo laat Van der Aalst weten.

De werkwijze van Eurest zal niet veel verschillen van die van Trigion. “Service met een glimlach”, zo verzekert een communicatiemedewerker van Eurest. (FvO)

TU/e sign new contracts for cleaning and reception
    TU/e has concluded new contracts for reception and cleaning in the campus’ buildings. Reception will be taken care of by Eurest, and GOM will be in charge of cleaning. A total of over a hundred people are involved in the new agreements. Both organizations will start with their new employer in early 2012.