En hoe is het in...?

NL | EN

Rector Van Duijn vice-voorzitter ledenraad OMO

10 november 2011 - De ledenraad van de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) heeft deze week Hans van Duijn, rector magnificus van de TU Eindhoven,  benoemd tot plaatsvervangend voorzitter. Zijn collega van de Tilburg University, rector magnificus Philip Eijlander, wordt voorzitter. Dat heeft OMO woensdag 9 november bekendgemaakt. x38_s.jpg
    Rector Magnificus van de TU Eindhoven, Hans van Duijn. Foto: Bart van Overbeeke.

Volgens de statuten moeten de vergaderingen van de ledenraad worden geleid door een (technisch) voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter die zelf niet tot de ledenraad, de raad van bestuur of de raad van toezicht behoren. De ledenraad van OMO wordt verder aangevuld met onder meer ouders van leerlingen.

OMO is in 1916 opgericht. Tegenwoordig houdt de onderwijsraad zich vooral bezig met vernieuwing en professionalisering van het onderwijs. Er zijn 35 middelbare scholen in Noord-Brabant aangesloten bij OMO. (FvO)

summary