En hoe is het in...?

NL | EN

Capoeirashow in Dommeltunneltje

10 november 2011 - E.S.C.V. Impulsão gaf woensdagavond in het Dommeltunneltje in Eindhoven een gave show. Aangestoken door het succes van lichtfestival GLOW, maar vooral door de blacklights waarmee de fiets- en voetgangerstunnel tijdelijk is verlicht, maakten ongeveer twintig leden van de studentensportvereniging reclame voor capoeira, een Braziliaanse vecht-danssport. x39_s.jpg

Volgens Mike Wilmer, student Electrical Engineering en lid van E.S.C.V. Impulsão, was het wel een beetje krap in de tunnel. Niet alleen door het grote aantal bezoekers dat door de tunnel wordt geleid tijdens GLOW. “We gaven aan één zijde van de tunnel onze show, terwijl we aan de andere zijde onze tassen hadden staan. Dus het was wel even aanschuiven, maar we hebben eigenlijk alleen maar leuke, positieve reacties gekregen.”

De voorstelling duurde in totaal een kwartier en werd begeleid met trommelmuziek. “We dragen altijd witte kleding als we capoeira beoefenen. Het is een soort speels schijngevecht, één op één. Vooral door de blacklights zag het er dit keer nog spectaculairder uit.” (FvO)

Capoeira show in Dommel Tunnel
    E.S.C.V. Impulsão performed a cool show in the Dommel Tunnel last Wednesday night. Sparked by the success of the GLOW light festival, but mostly by the blacklights in the pedestrian and bicycle tunnel, some twenty members of the student sports association came to promote capoeira, a Brazilian martial arts dance.