spacer.png, 0 kB
Volg Cursor via Twitter Volg Cursor via Facebook Cursor RSS feed
spacer.png, 0 kB

spacer.png, 0 kB
En hoe is het in...?
 

NL | EN
    PrintE-mail Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook

    Kapotte ov-chipkaart snel vervangen

    4 november 2011 - Vrijwel alle studenten met een kapotte ov-chipkaart krijgen binnen vijf werkdagen een nieuwe. In een paar gevallen duurt het negen dagen. Slechts één keer is het niet gelukt om binnen twee weken een nieuwe kaart te sturen. Dat meldt staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) aan de Tweede Kamer. x8_s.jpg

    “Er is geen oplossing om te voorkomen dat studenten in geval van een defecte kaart hun reiskosten zelf moeten voorschieten”, schrijft staatssecretaris Zijlstra aan de Tweede Kamer. Maar doordat de kaart in 99,96 procent van de gevallen op tijd vervangen wordt, vindt hij dat geen groot probleem.

    Studenten kunnen hun geld alleen terugkrijgen, als het defect aan hun chipkaart niet hun eigen schuld is, aldus Zijlstra. “Bij onduidelijkheid over de schuldvraag krijgt de student het voordeel van de twijfel.”

    Een defect moet snel gemeld worden: pas vanaf dat moment krijgen studenten hun reiskosten vergoed. (HOP)

    Faulty public transport chip card quickly replaced
    Nearly all students with a faulty public transport card receive a new one within five days. In some cases it takes up to nine days. There’s been only one report of not receiving the new card within two weeks, says State Secretary Halbe Zijlstra (Education). “There’s no solution that can prevent students from having to advance their travel costs themselves in case of a faulty card”, says the minister.