En hoe is het in...?

NL | EN
    Lezing eredoctor Mythbuster aan jarige Universiteit Twente
    22 november 2011 - Ontploffingen en poppen die allerlei bizarre martelingen moeten ondergaan, dit alles in dienst van de wetenschap. Mythbusters Adam Savage en Jamie Hyneman presenteren de gelijknamige wetenschapsshow op Discovery Channel. Voor het populariseren van de wetenschap krijgen de Amerikanen een eredoctoraat van de vijftigjarige Universiteit Twente. Op donderdag 24 november geeft Mythbuster Adam Savage in Enschede een lezing over hun werk, te volgen via een livestream. x16_s.jpg
    Mythbusters Jamie Hyneman (links) en Adam Savage.

De Universiteit Twente bestaat vijftig jaar en pakt daarbij flink uit met haar eredoctoraten: vijf in totaal. Professor Wolfgang Knoll en professor Helga Nowotny en ondernemer Henri Termeer ontvangen een eredoctoraat van de UT.

Voor het populariseren van de wetenschap en techniek heeft Twente voor de immens populaire Mythbusters gekozen. De dies wordt gevierd op 25 november en wordt bijgewoond door koningin Beatrix.

Een dag eerder, donderdag 24 november, geeft aanstaand eredoctor en Mythbuster Adam Savage om 16.00 uur een lezing van twintig minuten over zijn werk. Dit gebeurt in het sportcentrum op de Twentse campus.

Je kunt de lezing niet meer bijwonen, maar de UT voorziet wel in een livestream van de voordracht van Savage. Op http://www.utwente.nl/mythbusters/ komen alle streams te staan. De UTwente heeft zelf duizend externe lijnen, maar Discovery gaat ook live streamen. (BS)

UTNieuws had eerder een interview met de twee Mythbusters (zie p. 4 t/m 7)

Lecture honorary doctor Mythbuster at celebrating Twente University Explosions and dolls undergoing all kinds of bizarre forms of torture, all in the name of science. Mythbusters Adam Savage and Jamie Hyneman host the show of the same title on Discovery Channel. For their efforts to popularize science, the Americans will receive an honorary doctorate from Twente University that turned fifty this year. On Thursday, November 24, Mythbuster Adam Savage will be in Enschede to give a lecture on their work, which can be watched via livestream. You can’t attend the lecture anymore, but UT will be broadcasting via livestream. All streams will be made available at http://www.utwente.nl/mythbusters/. UTwente has a thousand external lines itself, but Discorvery will also be streaming the lecture.