En hoe is het in...?

NL | EN
    Beste bacheloronderzoek bekendgemaakt aan de TU/e
    22 november 2011 - Het beste bacheloronderzoek van België en Nederland wordt komende donderdag, 24 november, bekend gemaakt tijdens de Student Research Conference aan de TU/e. Die dag wordt het beste bacheloronderzoek of –ontwerp gekozen. In totaal komen 67 studenten in aanmerking voor die prijs.
    De 27 wetenschappers die in de beoordelingscommissie zitten, kregen afgelopen zomer 84 inzendingen voor hun kiezen. Nieuw dit jaar is dat bachelorstudenten in plaats van een onderzoek ook een ontwerp konden indienen.

Komende donderdag mogen 31 studenten hun onderzoek presenteren voor een publiek (de zogeheten workshop presentation). Daarnaast brengen 36 studenten hun onderzoek onder de aandacht via een poster (poster presentation). De beste jonge onderzoeker wordt die dag beloond met de Student Research Award.

Tijdens de conferentie spreken prof. dr. ir. Maarten Steinbuch (TU/e-hoogleraar Werktuigbouwkunde) en Stefano Marzano (voormalig lid van Raad van Advies bij ID en eerder topman bij Philips). Rector prof.dr.ir. Hans van Duijn en Sijbolt Noorda, voorzitter van de Vereniging van Universiteiten, openen de conferentie.

De links naar de geselecteerde onderzoeken vind je hier. Het is de tweede editie van de Student Research Conference, een initiatief van de Vereniging van Universiteiten. (JvG)
    Best bachelor research presented at TU/e The prize for best bachelor research of Belgium and the Netherlands will be announced at TU/e during the Student research Conference next Thursday, November 24. That day, the best bachelor study or design will be picked. A total of 67 students have been nominated.