En hoe is het in...?

NL | EN
    GELIMBO viert lustrum
    30 november 2011 - Limburgs dispuut GELIMBO bestaat vijf jaar. Om het lustrum te vieren, houdt het dispuut, onderdeel van studievereniging GEWIS (Wiskunde & Informatica), deze week allerlei Limburgse activiteiten. x47_s.jpg

Een ballenbak, een Limburgse bierenborrel en een riktoernooi zijn de activiteiten waarmee GELIMBO eerder deze week al haar verjaardag vierde. In de dispuutskamer werden vanmiddag, woensdag 30 november, carnavalsmaskers in elkaar geknutseld. Want wat is een Limburgs feest zonder carnaval?

In de afgelopen vijf jaar is GELIMBO druk bezig geweest. “Elk jaar hebben we een dieszitting in het Gaslab, een carnavalsfeest waarbij de prins carnaval van het dispuut wordt uitgeroepen”, vertelt bestuurder Rob Ritzen, student Technische Wiskunde. “Dan bouwen wij de ruimte helemaal om; daar werken we zo’n twee maanden naartoe.”

Andere activiteiten die GELIMBO organiseerde, waren een uitje naar het Limburgs Museum in Venlo en een college in het Limburgs dialect. “We wisten dat een wiskunde- en een informaticadocent uit Limburg kwamen en hebben hen gevraagd om dat college te geven. Ze waren behoorlijk enthousiast. Na afloop hebben we hen een ‘beste Limburgse college ooit’-oorkonde gegeven.”
    Vaste prik is het katerontbijt in de dispuutskamer op vrijdagochtend na een studentenfeest. Ook deze week staat dit op de planning. Dan maken de dispuutsleden voor iedere hongerige en katerige student van de faculteit een ontbijtje met eieren en spek.

Volgens Ritzen heeft het dispuut, door alle activiteiten die het organiseert, inmiddels behoorlijk naam gemaakt aan de TU/e, “vooral door onze carnavalsfeesten. Daar komen veel mensen op af - en zeker niet alleen Limburgers”. (EdG)

GELIMBO celebrates anniversary
    Limburg chapter GELIMBO turned five. In celebration of the luster, the chapter, which is part of student association GEWIS (mathematics & Computer Science), will be organizing all kinds of Limburg activities.