En hoe is het in...?

NL | EN
    Topondernemer Van Berlo deeltijdprof bij Industrial Design
    27 maart 2012 - Ad van Berlo, oprichter/eigenaar van het internationaal gerespecteerde designbureau VanBerlo Groep, gaat per 1 april aan de TU/e-faculteit Industrial Design aan de slag als deeltijdhoogleraar Entrepreneurial Design of Intelligent Systems. Van Berlo werd gisteravond, maandag 26 maart, nog uitgeroepen tot winnaar van de BOV Trofee: de Beste Ondernemersvisie Eindhoven 2012. x18_s.jpg
    Ad van Berlo. Foto | VanBerlo Groep

Ad van Berlo, is directeur-grootaandeelhouder en grondlegger van de VanBerlo Groep. Zijn bedrijf legt zich toe op productontwikkeling en -design en productcommunicatie. Begonnen als eenmanszaak in 1982 en uitgegroeid tot een internationaal opererend bedrijf met zeventig medewerkers die als een team werken voor verschillende bekende ondernemingen.

Aan de faculteit Industrial Design wil Van Berlo -alumnus van de Design Academy- de kennis die hij de afgelopen jaren heeft opgedaan gaan overdragen. Hij zegt graag samen te werken met jonge mensen “omdat zij een natuurlijk begrip hebben van een intelligente omgeving als onderdeel van het design. Daar ligt de toekomst voor design”.
    Van Berlo is verheugd om aan de universiteit te gaan werken: “Technologie is het sleutelbegrip voor innovaties en aan de TU/e worden de grenzen van technologie steeds verder opgeschoven. Ik kan, denk ik, ook een toegevoegde waarde hebben met mijn grote zakelijke netwerk. Dan kan de TU/e nog beter de stap maken van nieuwe technologie naar innovaties die welvaart brengen of maatschappelijke problemen oplossen.”

Van Berlo is gisteravond uitgeroepen tot winnaar van de BOV Trofee, de Beste Ondernemersvisie 2012. De Junior Kamer de Kempen, een netwerkorganisatie voor jonge ondernemers, hield de verkiezing voor de zeventiende keer. De genomineerden onderscheiden zich door echt succesvol ondernemerschap en hun bijzondere prestaties op het gebied van markt- en productontwikkeling, financiële resultaten en/of personeelsbeleid. (FR/MvdV)

Top entrepreneur Van Berlo part-time professor at Industrial Design
    Ad van Berlo, founder and owner of the internationally renowned architect firm VanBerlo Groep, will be starting as part-time professor of Entrepreneurial Design of Intelligent Systems at TU/e’s Department of Industrial Design on April 1. Only yesterday evening, Monday, March 26, he won the BOV Trophy: The Best Entrepreneurial Vision Eindhoven 2012.